پیش نمایش The Godfather II

The Godfather II 


 تا به حال در هیچ بازی با سبک جنایتکاری، دیده نشده است که شما بتوانید سرنوشت سازمان و تشکیلات خود را کنترل نمایید . همواره شما با تلاش و کوشش فراوان و گذراندن مراحل دشوار خود را از یک سرباز پایین رتبه به یک سرپرست و در واقع رئیس ارتقا داده اید ، و درست در زمانی که همه چیز تحت فرماندهی شما قرار دارد ، این داستان است که برای شما تصمیم می گیرد و شما دیگر حریف داستان از پیش تعیین شده بازی نخواهید شد. حتی شما هنگامی که تبدیل به یک جنایتکار حرفه ای و رئیس تشکیلات خاصی می شوید نیز دشمنان شما تا هنگامی که حرکت خاصی از سوی شما صورت نگرفته است ، کار خاصی انجام نمی دهند پس شما به احساس یک جنایتکار حرفه ای و مخوف دست نمی یابید چرا که هیچ وقت مجبور نیستید حواس خود را پشت سرتان جمع کنید. اما در بازی The Godfather II که به زودی توسط شرکت معروف EA منتشر خواهد شد ، تمام این نقوص جبران می شود و شما می توانید خانواده را با ترکیبی از درگیری ها و تدابیر مختلف ، هدایت نمایید.
 
 فلسفه ساخت این بازی و کلا عقیده پشت این بازی این است : مثل یک گانگستر عمل کن ، مثل یک دون بیاندیش! سازندگان بازی نهایت تلاش خود را داشته اند تا علاوه بر افزودن ویژگی های جدید به بازی ، ویژگی های مناسب و جذاب گذشته همچون اخاذی از کاسبان و انجام عملیات های گانگستری را پیشرفت و گسترش دهند. و اما جالب ترین ویژگی و موضوع افزوده شده به بازی این است که شما می توانید بعنوان رئیس خانواده، درباره تمام مسائل حاشیه ای و اصلی خانواده مثل جذب یا عدم جذب سربازان جدید ، اتحاد یا عدم اتحاد با خانواده های دیگر و همینطور رویه کاری ، تصمیم بگیرید. اما نوآوری های بازی تنها به اینجا ختم نمی شود چراکه تیم سازنده بازی قصد داشته اند مفصل ترین اپن ورلد ممکن را در اختیار بازیکن بگذارند و مکانی بسازند که در آن همه چیز به دیگر چیز ها مربوط می شود.
 
 داستان بازی شما را در قالب "مایکل کورلئونه" قرار می دهد و در حالی بازی اغاز خواهد شد که تمام سران خانواده برای برگزاری یک مهمانی تولد به کوبا سفر کرده اند. در طی این مهمانی پارتیزان ها و جنگویان غیر نظامی با دولت کوبا درگیر می شوند و اوضاع بسیار آشفته ای پیش می آید و تنها کاری که شما باید به همراه دیگر سران خانواده انجام دهید فرار از این اوضاع خراب و این جنگ و آشوب است. شما بازی را با "دومینیک" که یکی از سربازان "آلدو تراپاتونی" ، یکی از بازیگران عمده قسمت اول "پدر خوانده" که بعده ها خود تبدیل به یک دون شد ، است آغاز خواهید کرد. در حین این فرار ، " آلدو تراپاتونی" بشدت زخمی شده و می میرد و بلافاصله بعد از سوار شدن به هواپیما و فرار از مهلکه ، "مایکل کورلئونه" شما را بعنوان پدر خوانده ی خانواده ای بر می گزیند که قبلا "تراپاتونی" رئیس آن بود. "مایک السن" خالق سری بازی های "پدر خوانده" می گوید : (( شما با رسیدن به پدر خواندگی یک خانواده ، نفوذ خانواده خود را تا میامی نیز گسترش خواهید داد تا همه جا را بدنبال فعالیت های تجاری و تفریحی بگردید.))
 
 پیش نمایش ارائه شده از این بازی در سال 1960 اتفاق می افتاد و به گفته سازندگان این بازی ، قست نمایش داده شده صحنه های از تلاش دومینیک برای افزایش منطقه تحت نفوذ خانواده خود بود.بر خلاف نسخه گذشته که مناطق و تاسیسات تحت کنترل شما فقط برای شما بود ، در این نسخه جدید تاسیسات به طور مدام بین خانواده های مختلف و حتی دشمنان شما در گردش است. همچنین در این نسخه از بازی شما شاهد یک نقشه سه بعدی هستید که می توانید مکان های مختلف تاسیسات یا مکان درگیری ها را از چند نمای مختلف ببینید. با استفاده از این نقشه بازیباز می تواند بفهمد که از هر محل تجارت و تاسیسات مختلف چند نفر نگهبان محافظت می کنند و در چه قسمت هایی از شهر جنگ و درگیری بین ماموران پلیس و گانگستر ها روی داده است و حتی تعداد آن ها به چه صورت است. شما در بازی به وضوح مشاهده خواهید کرد که در اکثر موارد خانواده های قوی به خانواده های کوچک تر حمله می کنند بدون اینکه سرو صدای خاصی در بازی ایجاد شود یا نیازی به توجه شما باشد. اما به راستی چرا این نقشه سه بعدی و امکانات جدیدی که برای کنترل تاسیسات افزوده شده است تا این حد اهمیت دارد؟جواب این سوال را شما با بازی کردن چند مرحله از "پدر خوانده 2" به خوبی در خواهید یافت و باید گفت در نسخه قبلی تاسیسات تسخیر شده توسط شما تنها مولد پول برایتان بودند اما در این نسخه از بازی ، مناطق و تاسیسات تحت نفوذ شما هر کدام به غیر کاری که خودشان انجام می دهند مسئول و راهبرنده یک کار زیر زمینی و سری نیز هستند که از جمله آن ها می توان به توزیع مواد مخدر ، ساخت اسلحه و شرط بندی اشاره کرد. همانطور که شما تعداد تاسیسات خود را که به صورت زیر زمینی برای مثال اسلحه تولید می کنند ، افزایش می دهید ، بعد از مدتی و با زیاد شدن تعداد تاسیسات خاص از یک نوع ، آن محصول به صورت انحصاری برای شما خواهد شد و دقیقا اینجا زمانی است که سر و کله دشمنان و مخالفان بیش از پیش پیدا می شود چرا که شما با انحصاری کردن محصول می توانید برای خود و افرادتان محصولات فوق العاده بهتری تولید نمایید که از دسترس دیگران خارج است. برای مثال اگر شما صنعت سلاح سازی را به انحصار خود در بیاورید ، سربازانتان می توانند حداکثر تیرهای اسلحه های خود را افزایش دهند و در واقع در یک خشاب تیرهای به مراتب بیشتری بگذارند که این مورد بسیار به شما در هنگام نبردها کمک می کند. اما بلافاصله بعد از اینکه شما در یک زمینه پیشرفت خوبی داشتید باید تاسیسات خود را به خوبی با افراد محافظ قدرتمند نمایید تا دیگر خانواده ها نتوانند تاسیسات شما را در اختیار بگیرند یا آن را منفجر نمایند.
اما باید گفت شما نیز می توانید همین کار را در قبال دشمنانتان انجام دهید و اگر می خواهید هویت شما در این خرابکاری مخفی بماند می توانید از خانواده های هم احد خود استفاده نمایید. سلازندگان بازی گفته اند ، هر یک از افرادی که به عضویت گروه شما در می آید شخصیت و گذشته خاص خود را دارد و با توجه به گذشته های متفاوت تخصص ها و تجربه های مختلفی نیز وجود دارد. برای مثال شما می توانید برای یک ماموریت ، یک مامور انفجار را انتخاب نمایید که تا به حال سابقه دستگیری نداشته است و مطمئنا کار شما را راه می اندازد. چنین افرادی حتی در مواقعی که تمام افراد شما دستگیر می شوند نیز می توانند از دست پلیس فرار کنند و به یکی از تاسیسات شما در شهر پناه ببرند. این نوع شخصیت ها معمولا از بین 12 مهارت یکی را دارند که بعضی از آن مهارت ها شامل تخریب چی ، مهندس و پزشک می شود که این مورد آخر می تواند در میدان نبرد تحمل و طاقت خود را افزایش دهد. اگر رتبه چنین افرادی را افزایش دهید می توانید علاوه بر ماهر تر کردن آن ها در زمینه تخصصیشان ، کنترل امور در یک منطقه یا حتی یک شهر را به دستشان بسپارید.
 
 اما تمام این موضوعات بدید معنا نیست که شما فقط کنار خواهید نشست و گروه خود را کنترل خواهید کرد ، بلکه باید در بسیاری از موارد خودتان دست به جنایت هایی کثیف بزنید. برای مثال در پیش نمایش ارائه شده از بازی ماموریتی نمایش داده شد که طی آن دومینیک به سراغ یکی از کنترل کنندگان یکی از بخش ها و در واقع نماینده یکی از خانواده های دشمن می رود و با انجام یک ماموریت برای او ، باعث می شود تا از آن به بعد هرگاه نیاز به نفوذ و ضعیف کردن یک خانواده دشمن داشت از همان فرد مسئول منطقه کمک بگیرد و بدین ترتیب بتواند مناطق زیادی را تحت پوشش خود درآورد. پس از این گفت و گو دومینیک از آن محل خارج شد تا ماموریت محول شده را به همراه تعدادی از سربازان خود انجام دهد و یک رستوران را با خاک یکسان نماید. هوش مصنوعی همراهان و سربازان شما بسیار نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است به طوری که آن ها ماموریت خود را به دقت و ظرافت خاصی و بدون نیاز به توضیح انجام می دهند. برای مثال سربازان شما بعد از ورود به هر مکان برای درب ها و پنجره ها نگهبان هایی می گذارند تا پلیس یا افراد خانواده های دشمن به سادگی مخفیانه وارد خانه نشوند و شما را غافل گیر نکنند.
 
 شما در این بازی می توانید به دو حالت به سربازان خود دستور بدهید. در حالت اول به آن ها می گویید که اگر در حین انجام کاری نیستند مسئولیتی که شما می خواهید بر عهده بگیرند و در حالت دوم ، شما دستور می دهید که هر کاری دارند رها کنند و کاری که شما به آن ها می دهید انجام دهند. بعد از اینکه بازیباز در پیش نمایش وارد مغازه شد و همه دشمنان را از پای در آورد به سراغ صاحب تشکیلات رفت و سر او را چند باری به یک کباب پز کوبید . کسانی که نسخه پیشین را تجربه کرده اند به خوبی با این کار آشنا هستند و می دانند که این روش بسیار کار آمد است و البته باید حد را رعایت نمود. در این نسخه بازیباز ها می توانند صاحبان تاسیسات را با شگرد هایی خاص مجبور به پرداخت پول بیشتر نمایند.
 
 در این نسخه از بازی شما برای نفوذ به یک مکان صرفا لازم نیست از درب اصلی وارد شوید بلکه می توانید با به کارگیری مهندسین خود ، فنس ها را ببرید و همچنین از راههای مختلف پیش بینی نشده دیگری وارد محل شوید. با این کار شما از فشار دشمن در امان خواهید ماند و دیگر به دشمن این اجازه را نمی دهید تا نیروی کمکی خبر کند. شما می توانید متخصص نبردهای تن به تن خود را جلو بفرستید تا یک نفر را بی سر و صدا از پای در آورد و سپس مهندستان وارد شود و سیم تلفن و برق را قطع کند تا دیگر امکان خبر کردن نیروی کمکی وجود نداشته باشد. این نکته بسیار به شما کمک می کند چراکه اگر کوچکترین آزیر خطری به صدا در بیاید نیرو های دشمن به محل سرازیر می شوند و این کار را برای شما بسیار بسیار سخت تر می کند.
 
 برخلاف نسخه پیش که از سیستم هدف گیری خودکار بهره می برد در این نسخه هدف گیری آزاد نیز امکان پذیر است تا شما بتوانید هرکس را که در مسیر دید شما قرار دارد و حتی پناهگاههای آنان را که شامل جعبه ها می شود نابود نمایید. اما این بدان معنا نیست که هدف گیری خودکار امکان ندارد بلکه بازیباز می تواند علاوه بر استفاده از سیستم هدف گیری خودکار ، درشتنمایی یا ریز نمایی نیز بکند. سیستم مبارزه ای این بازی نیز بسیار پیشرفت کرده است و شما این امکان را دارید تا بلافاصله سلاح های خود را با کمترین مکس و وقفه عوض نمایید یا اینکه به سربازان خود دستور دهید که دشمنان را تحت فشار بگذارند و شما با انداختن چند نارنجک همه دشمنان را از پای در آورید. اسلحه های بازی همه مربوط به دهه ی 60 هستند اما شما می توانید با هر سلاح گرم حداقل دو نوع خاص شلیک نمایید و راههای خلاقانه زیادی برای از بین بردن دشمنان وجود دارد. در این بازی شما در هرکجا که باشید و مشغول به هر کاری که باشید ، اخبار مربوط به جریانات اطراف خود را خواهید فهمید و باید تصمیم بگیری که کدامیک ضروری تر است تا به آن رسیدگی کنید. حتی ممکن است در حین یک نبرد خبر از نبرد بسیار مهم تری را بشنوید و سربازان خود را بلافاصله به ان محل بفرستید یا اینکه از محل دیگر نبرد ها افراد خود را برای پشتیبانی فراخوانید. همچنین ممکن است شما به یک نبرد مهم اهمیت چندانی ندهید و بسیاری از زمین ها و تشکیلات تحت کنترل خود را از دست بدهید. در این بازی شما باید علاوه بر یک گانگستر ماهر ، یک طرح ریز مدبر و هنرمند باشید تا با تدابیر جنگی خود مناطق خود را به خوبی حفظ نمایید و حتی مناطق جدید را نیز به حوظه تحت نفوذ خود بیافزایید. به گفته سازندگان بازی "پدر خوانده 2" شامل 75 تا 80 درصد عمل و نبرد و 20 تا 25 درصد تدابیر جنگی است و این درصد ها با توجه به ذائقه و رفتار بازیکن نسبت به اتفاقات تغییر خواهد کرد. انجام این همه کار ممکن است به نظر سخت و دشوار برسد اما چه کسی است که نداند یک پدرخوانده کار بسیار سختی دارد؟
در آوردن تاسیسات خانواده های دشمن از چنگ آن ها مسلما باعث ضعیف شدن آن ها و قوی تر شدن شما می شود اما با هر نبردی که شما انجام می دهید اختلافات و دشمنی های خانواده مورد حمله با شما بیشتر می شود و در واقع قدرت بیشتر به نشانه جمع کردن دشمنان هرچه بیشتر است. بر خلاف نسخه پیش شما نیازی به جمع آوری اطلاعات قبل از حمله به دشمن ندارید و می توانید در هر زمانی که اراده کنید به دشمن حمله کنید. حمله کردن به دشمن همیشه به یکی از این دو صورت است. اگر شما حمله کنید و موفق باشید آن گاه دو انتخاب دارید و می توانید پدر خوانده آن خانواده را به بیمارستان ببرید و او را برای مدت زیادی از بازی محو کنید و همچنین خانواده او را بسیار ضعیف نمایید ، یا اینکه می توانید همه افراد خانواده را بکشید و آن ها را برای همیشه از بازی محو نمایید. 
 
 در طی بازی افرادی همچون "تام هگن" وجود دارند که همواره شما را از نقشه های دشمن و طرح های ان ها آگاه می نمایند . همچنین بسیاری از شخصیت های فیلم بعنوان صداگذاران بازی ایفای نقش خواهند کرد که متاسفانه "آل پاچینو" در بین آن ها حضور ندارد. جالب است بدانید که شما هر چقدر هم که بزرگ و فدرتمند شوید بازهم بعنوان یکی از کارمندان و زیر داستان مایکل کورلئونه به شمار می روید که منطقه هایی را برای او کنترل می کند.
 
 با وجود اینکه پیش نمایش ارائه شده از بازی یک نسخه تکمیل نشده بود، همگان از روان بودن بسیار زیاد بازی و اینکه تدابیر جنگی چقدر خوب و عملی در بازی انجام می شود ،در تعجب بودند. کماکان در بازی موضوعاتی وجود داشت که هنوز جای کار داشت ، اما فضای وسیع و نا محدود بازی و همینطور این موضوع که هر عملی یک عکس العمل در پی داشت ، بازی را بسیار جذاب و خارق العاده می کرد. حتی شما می توانید در طی انجام بازی تصاویری از زندگی عادی مردم یک شهر ببینید ؛ جایی که روز و شب جای خود را مدام به یکدیگر می دهند ، با بالا آمدن خورشید همه با عجله به سر کار می روند و هنگام غروب همگان از سر کار به خانه باز می گردند. حتی عناصر بزرگسالانه ی این بازی نیز آنقدر که به نظر می رسید شدید نبود و شما با یک بازی فوق العاده خشن یا همراه با بی حرمتی ها فراوان رو به رو نخواهید بود. با وجود اینکه قضاوت در مورد این بازی هنوز کمی عجولانه است ، اما با توجه به اینکه نسخه ای با این سبک و سیاق هنوز نسخه تکمیل نشده بازی بود ، به نظر می رسد شرکت EA یک معجزه دیگر در دست دارد که باید در فبریه سال 2009 میلادی منتظر آن باشیم.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
www.mst-pcgame.blogfa.com سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 14:13 http://www.mst-pcgame.blogfa.com

لینک شما درج گردید لطفا ما را با نام ((گیمرهای پی سی باز بیان داخل)) لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد